Όλοι, λίγο ή πολύ, έχουμε αναπτύξει τις συνήθειες μας στον υπολογιστή τις οποίες επαναλαμβάνουμε καθημερινά ή σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπως για παράδειγμα το άνοιγμα μιας συγκεκριμένης εφαρμογής, ο έλεγχος του υπολογιστή για κακόβουλο λογισμικό, κτλ. Επειδή, όμως, ένα μυαλό το έχουμε και δε μπορεί να θυμάται τα πάντα, ίσως ήρθε η ώρα να αυτοματοποιήσουμε ορισμένες από τις επαναλαμβανόμενες συνήθειες χρησιμοποιώντας τον Προγραμματισμό Εργασιών (Task Scheduler) των Windows. Έτσι, μπορείτε να ρυθμίσετε τις επαναλαμβανόμενες εργασίες σας να εκτελούνται στην ημερομηνία και την ώρα που επιθυμείτε, κατά την εκκίνηση του υπολογιστή ή κατά τη σύνδεση στο λογαριασμό σας.
Υπάρχουν δύο τρόποι να προγραμματίσετε τις εργασίες σας, είτε με τη χρήση του οδηγού (wizard) που θα δούμε στο συγκεκριμένο άρθρο, είτε με τη ρύθμιση των ιδιοτήτων μιας εργασίας η οποία προτείνεται για πιο προχωρημένους χρήστες.[/do] Για να μπορεί να εκτελείται μια προγραμματισμένη εργασία είναι απαραίτητη η εκτέλεση της Υπηρεσίας (Service), Χρονοδιάγραμμα Εργασιών (Task Scheduler).[/do]Προγραμματισμός βασικής εργασίας με τη χρήση οδηγού
Ανοίξτε τον Πίνακα Ελέγχου (Control Panel), μεταβείτε στην κατηγορία Σύστημα και Ασφάλεια (System and Security) και πατήστε στην επιλογή Προγραμματισμός εργασιών (Schedule tasks) της ενότητας Εργαλεία Διαχείρισης (Administrative Tools).
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, πατήστε στην επιλογή Δημιουργία βασικής εργασίας[/do] (Create Basic Task) από το δεξί μενού επιλογών.
Αμέσως, θα ανοίξει ο οδηγός δημιουργίας της εργασίας ο οποίος αποτελείται από 4 βήματα.
Στο πρώτο βήμα, πληκτρολογήστε το Όνομα (Name) και την Περιγραφή (Description) της εργασίας σας και πατήστε στο κουμπί Επόμενο[/do] (Next) για να συνεχίσετε.
Στο δεύτερο βήμα, επιλέξτε το Έναυσμα (Trigger) της εργασίας σας, δηλαδή κάθε πότε θέλετε να αρχίζει, τικάροντας μία από τις επιλογές Καθημερινά (Daily), Εβδομαδιαία (Weekly), Μηνιαία (Monthly), Μία φορά (One Time), Κατά την εκκίνηση του υπολογιστή μου (When the computer starts), Κατά τη σύνδεση χρήστη (When I log on) και Κατά τη καταγραφή συγκεκριμένου συμβάντος (When a specific event is logged).
Πιο συγκεκριμένα:
Καθημερινά[/do] (Daily)
Ρυθμίστε την ακριβή ημερομηνία και ώρα εκκίνησης της εργασίας καθώς και τις ημέρες επανάληψης.
Εβδομαδιαία[/do] (Weekly)
Ρυθμίστε την ημερομηνία και ώρα εκκίνησης της εργασίας, τις εβδομάδες επανάληψης, καθώς και τις συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας.
Μηνιαία[/do] (Monthly)
Ρυθμίστε την ημερομηνία και ώρα εκκίνησης καθώς και τους μήνες και τις ημέρες που επιθυμείτε να επαναλαμβάνεται η εργασία.
Μία φορά[/do] (One Time)
Απλώς, ρυθμίστε την ημερομηνία και ώρα που θέλετε να εκκινήσει η εργασία σας.
Κατά τη καταγραφή συγκεκριμένου συμβάντος[/do] (When a specific event is logged)
Επιλέξτε ένα από τα διαθέσιμα συμβάντα από το drop-down μενού και προσδιορίστε την πηγή του.
Προφανώς, οι επιλογές Κατά την εκκίνηση του υπολογιστή μου (When the computer starts) και Κατά τη σύνδεση χρήστη (When I log on) δε χρειάζονται περαιτέρω ρύθμιση και σας μεταφέρει αμέσως στο επόμενο βήμα.
Αφού επιλέξετε μία από τις παραπάνω επιλογές, πατήστε Επόμενο[/do] (Next) για να συνεχίσετε.
Στο τρίτο βήμα, επιλέξτε την Ενέργεια (Action) που θέλετε να εκτελέσει η εργασίας σας τικάροντας μία από τις επιλογές Έναρξηπρογράμματος (Start a program), Αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Send an e-mail) και Εμφάνιση μηνύματος (Display a message). Πιο συγκεκριμένα:
Έναρξη προγράμματος[/do] (Start a program)
Πατήστε Αναζήτηση (Browse) για να βρείτε το εκτελέσιμο πρόγραμμα στον υπολογιστή σας που θέλετε να εκκινεί η εργασίας σας.
Αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου[/do] (Send an e-mail)
Πληκτρολογήστε όλα τα απαραίτητα πεδία για την αποστολή του ηλεκτρονικού μηνύματος.
Εμφάνιση μηνύματος[/do] (Display a message)
Πληκτρολογήστε το Θέμα (Title) και το Μήνυμα (Message) που θέλετε να εμφανίζεται όταν εκκινεί η προγραμματισμένη εργασία που επιλέξατε.
Αφού επιλέξετε μία από τις παραπάνω επιλογές, πατήστε Επόμενο[/do] (Next) για να συνεχίσετε.
Τέλος, στο τέταρτο βήμα, ελέγξτε τις ρυθμίσεις σας στη Σύνοψη (Summary) και πατήστε Τέλος[/do] (Finish) για να ολοκληρώσετε τον οδηγό.
Όπως θα δείτε, η εργασία σας έχει δημιουργηθεί και εμφανίζεται στο κεντρικό παράθυρο των προγραμματισμένων εργασιών σας. Αν δεν εμφανιστεί αυτόματα, πατήστε στο κουμπί Ανανέωση[/do] (Refresh).
Μπορείτε να επεξεργαστείτε και να αλλάξετε τις ρυθμίσεις της προγραμματισμένης εργασίας είτε πατώντας διπλό κλικ στην εργασία είτε πατώντας δεξί κλικ και επιλέγοντας Ιδιότητες[/do] (Properties).
Για να διαγράψετε μία προγραμματισμένη εργασία, πατήστε δεξί κλικ και επιλέξτε Διαγραφή[/do] (Delete) ή απλά πατήστε το πλήκτρο Delete από το πληκτρολόγιο, αφού πρώτα την επιλέξετε.
Be the first to comment