Ανοίξτε πολλές εφαρμογές ταυτόχρονα με μία μόνο συντόμευση

Αναγνώστης της σελίδας με ρώτησε πώς μπορεί να ανοίξει δύο, τρεις ή και περισσότερες εφαρμογές με μία κίνηση χωρίς να χρειαστεί να τις επιλέγει μία προς μία. Έτσι, προτίμησα να γράψω μία μέθοδο χωρίς τη χρήση επιπλέον εφαρμογών τρίτων κατασκευαστών χρησιμοποιώντας ένα αρχείο batch. Τα αρχεία batch, με κατάληξη .bat, είναι στην ουσία αρχεία κειμένου τα οποία περιέχουν ένα σύνολο από εντολές και τρέχουν μέσω του MS-DOS των Windows. Αφού δημιουργήσετε το δικό σας αρχείο batch, ακολουθώντας τα βήματα παρακάτω, θα μπορείτε να ανοίγετε τις εφαρμογές που θα επιλέξετε αυτόματα απλά τρέχοντας αυτό το αρχείο.

Δε χρειάζεται να σας τρομάζει η έκταση του συγκεκριμένου άρθρου, καθώς τα βήματα είναι αρκετά απλά για ένα άτομο με βασικές γνώσεις πληροφορικής. Απλά, όπως θα δείτε, επέλεξα να εξηγήσω κάθε βήμα αναλυτικά ώστε να κατανοήσετε ακριβώς τη διαδικασία δημιουργίας του αρχείου batch.

Αρχικά, θα δούμε μία-μία τις εντολές που θα χρειαστεί να πληκτρολογήσετε ώστε να καταλάβετε τη διαδικασία και στο τέλος θα υπάρχει ένα ολοκληρωμένο παράδειγμα όλων των εντολών.

Ανοίξτε το Σημειωματάριο (Notepad) που θα βρείτε στο φάκελο Βοηθήματα (Accessories) του μενού Έναρξη (Start menu).

Πληκτρολογήστε την παρακάτω εντολή ώστε να μην εμφανίζονται οι εντολές που εκτελούνται στη Γραμμή Εντολών (Command Prompt) κάθε φορά που θα ανοίγετε το αρχείο batch. Φυσικά μπορείτε, αν θέλετε, να την παραλείψετε αλλά στο συγκεκριμένο παράδειγμα θα την κρατήσουμε.

@echo off[/do]

Έπειτα, για κάθε εφαρμογή που θέλετε να ανοίξετε θα χρειαστεί να πληκτρολογήσετε το παρακάτω σετ εντολών. Με έντονη γραφή εμφανίζονται οι εντολές και με πλάγια γραφή τα πεδία που θα χρειαστεί να πληκτρολογήσετε εσείς.

rem Όνομα εφαρμογής
cd Τοποθεσία φακέλου του εκτελέσιμου αρχείου
start Εκτελέσιμο αρχείο[/do]

Η εντολή rem χρησιμοποιείται για να εισάγουμε ένα σχόλιο ώστε να είναι πιο κατανοητός ο κώδικας. Προφανώς στο πεδίο Όνομα εφαρμογής παραπάνω μπορείτε να πληκτρολογήσετε το όνομα της αρεσκείας σας.
Η εντολή cd, που σημαίνει change dir, αλλάζει την τοποθεσία του φακέλου και “δείχνει” στο φάκελο που υποδείξατε.
Η εντολή start, όπως πιθανόν να καταλάβατε, είναι υπεύθυνη για την εκκίνηση του εκτελέσιμου αρχείου από το φάκελο που επιλέξατε στην προηγούμενη εντολή.

Για να γίνει πιο κατανοητό με ένα παράδειγμα, αν θέλετε να ανοίξετε τον Firefox, η παραπάνω εντολή θα έχει την εξής μορφή.

rem Firefox
cd C:\Program Files\Mozilla Firefox
start firefox.exe[/do]

Τέλος, αφού έχετε πληκτρολογήσει όλες τις εντολές για κάθε εφαρμογή, πληκτρολογήστε exit για να κλείσει αυτόματα η Γραμμή Εντολών (Command Prompt) αφού τρέξουν οι εντολές.

exit[/do]

Αυτό ήταν!

Σημείωση:

Δε χρειάζεται να πληκτρολογήσετε την τοποθεσία και το όνομα του αρχείου. Μπορείτε να τα αντιγράψετε από το παράθυρο ιδιοτήτων (properties) της κάθε εφαρμογής, όπως θα δείτε στην παρακάτω εικόνα.

Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα αρχείο batch για να ανοίγουμε τις εφαρμογές Firefox, Calculator και Windows Live Messenger ώστε να εκκινούν ταυτόχρονα κάθε φορά που θα ανοίγουμε το αρχείο που δημιουργήσαμε.

Όλες οι εντολές που θα χρειαστεί να πληκτρολογήσουμε είναι:

@echo off
rem Firefox
cd C:\Program Files\Mozilla Firefox
start firefox.exe
rem Calculator
cd %windir%\system32
start calc.exe
rem Windows Live Messenger
cd C:\Program Files\Windows Live\Messenger
start msnmsgr.exe
exit[/do]

Αφού πληκτρολογήσετε τις εντολές πατήστε στο μενού Αρχείο (File), επιλέξτε Αποθήκευση ως (Save as) και στο παράθυρο που θα εμφανιστεί αποθηκεύστε το αρχείο με ένα οποιοδήποτε όνομα προσθέτοντας στο τέλος την κατάληξη .bat.

Δεν έχει σημασία η τοποθεσία αποθήκευσης του αρχείου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τοποθετήσετε το αρχείο batch σε ένα φάκελο του δίσκου και να δημιουργήσετε μία συντόμευση στην επιφάνεια εργασίας για γρήγορη πρόσβαση, πατώντας δεξί κλικ στο αρχείο και επιλέγοντας Δημιουργία συντόμευσης (Create shortcut).

Τέλος, μπορείτε να αλλάξετε το εικονίδιο της συντόμευσης που δημιουργήσατε για αισθητικούς λόγους και να επιλέξετε αυτό που επιθυμείτε.

Κάντε δεξί κλικ στη συντόμευση και επιλέξτε Ιδιότητες (Properties) από το μενού που θα εμφανιστεί. Μεταφερθείτε στην καρτέλα Συντόμευση (Shortcut) και πατήστε στο κουμπί Αλλαγή εικονιδίου (Change icon).

Στο νέο παράθυρο που θα εμφανιστεί, επιλέξτε ένα από τα διαθέσιμα εικονίδια και πατήστε ΟΚ για να αποθηκεύσετε τις αλλαγές σας.

Όπως είδατε η διαδικασία δεν είναι δύσκολη, ωστόσο ένας αρχάριος χρήστης ενδεχομένως να αντιμετωπίσει δυσκολίες για την κατανόηση τους. Θα χρησιμοποιούσατε αυτή τη μέθοδο για να αυτοματοποιήσετε ορισμένες επαναλαμβανόμενες ενέργειες στον υπολογιστή σας;

About Δημήτρης Τόνιας 1370 Articles
Ο Δημήτρης Τόνιας είναι ο δημιουργός του Techster.gr. Είναι Μηχανικός Πληροφορικής και Microsoft Certified Professional με τους τίτλους MCSA σε Windows Server 2012 και Windows 8.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*